CarPlay w teście długoterminowym: instalacja (część 2)

Test Apple CarPlay

CarPlay w teście długoterminowym: faza odkrywania (część 1)

CarPlay w teście długoterminowym: instalacja (część 2)

CarPlay w teście długoterminowym: wnioski (część 3)

W miniony piątek zajmowaliśmy się AppleCar Play i tematem porad dotyczących zakupu urządzeń do modernizacji. Dziś dochodzimy do drugiej części, czyli instalacji nowego radia samochodowego.

Przed instalacją najpierw podłączyłem urządzenie do zasilacza w gabinecie i podłączyłem je do iPhone'a 5s. Mogłem więc w spokoju wypróbować i krótko przetestować CarPlay:

Jak widać radio podczas pracy zużywa ok. 1,95 Ah przy 11,8 V.

Tak wygląda CarPlay na wyświetlaczu:

Telefon komórkowy wyświetla następujący ekran, gdy jest połączony z radiem przez Lightning:

Jak widać, iPhone w tym czasie jest zasilany prądem. Oczywiście idealne na długie podróże samochodem. Jak na razie dobrze. Więc: weź to do samochodu.

Powstaje pytanie: czy możesz sam dokonać konwersji? Jeśli chcesz tylko wymienić radio i nie chcesz instalować kamer cofania lub wyświetlaczy dla osób podróżujących z tobą, możesz to ocenić w następujący sposób: Jeśli ufasz, że wyciągniesz radio samochodowe za pomocą narzędzia do wyjmowania, odłącz złącze DIN, następnie przejściówka CAN bus Connect z połączeniem zatrzaskowym a następnie wsuń nowe radio z powrotem - powiedziałbym, że montaż można wykonać samemu bez większych trudności.

Jeśli chcesz zrobić coś więcej niż tylko wymianę radia lub jeśli nie czujesz się wystarczająco pewnie, zalecamy udanie się do warsztatu lub specjalisty od samochodowego sprzętu hi-fi. Ponieważ mój kuzyn jest elektrykiem i interesował się sprawą, zaoferował mi swoją pomoc. Więc nie byłem sam. Ogólnie można powiedzieć: pomocna dłoń (trzymanie radia, trzymanie kabla itp.) jest zdecydowanie bardzo pomocna. Ale nie potrzebujesz do tego elektryka. Tak to wyglądało, gdy radio było wyłączone:

Tutaj podłączyliśmy już przejściówkę magistrali CAN (duża czarna wtyczka znajdująca się na lewo od dźwigni zmiany biegów) do radia i auta.

Następnie po prostu włóż radio i gotowe:

Na początku nie wygląda źle. Po pierwszej jeździe próbnej od razu miałem dwa problemy: radio miało bardzo silne szumy tła w trybie muzycznym, a wyświetlacz nie był przyciemniony w nocy. To było mniej lub bardziej olśniewające. Więc rozwiązywanie problemów było na porządku dziennym. Po krótkich poszukiwaniach w pewnym momencie stało się jasne, że hałas pochodzi z adaptera magistrali CAN, który nie nadaje się do aktywnego 9-kanałowego systemu Bose w moim Audi TT. Wyświetlacz nie jest przyciemniony, ponieważ magistrala CAN nie rozpoznaje, kiedy światła w samochodzie są włączone. Krótko mówiąc: adapter magistrali CAN nie jest idealnie dopasowany do Audi TT.

Tak więc magistrala CAN wróciła do sprzedawcy i zamówiła kolejną przejściówkę. Więc wyjdź i wejdź ponownie przez radio. Ale dzięki Bogu: nie słychać już żadnych dźwięków, a po włączeniu światła wyświetlacz staje się ciemniejszy. Świetny! Jak na razie dobrze.

Trzecia część serii artykułów CarPlay, która pojawi się w piątek, kontynuuje raport długoterminowy i wnioski.