iPhone 5: Nowy, cieńszy wyświetlacz, powód słabej dostępności?

Apple sprzedało w zeszły weekend łącznie pięć milionów iPhone’ów 5s, nie licząc zamówień, które nie zostały jeszcze dostarczone. Spojrzenie na sklep internetowy Apple pokazuje również, jak duże jest zainteresowanie: klienci obecnie muszą uzbroić się w cierpliwość od trzech do czterech tygodni. Każdy, kto liczy na szybki powrót do zdrowia, może być rozczarowany: problemy z nowym wyświetlaczem wydają się obecnie powodować wąskie gardła w dostawach.

Do tej pory iPhone’y Apple wykorzystywały trzy warstwy ekranu: jedną warstwę wyświetlacza, drugą warstwę do wykrywania dotyku i ostateczną plastikową lub szklaną płytkę jako ochronę. W przeciwieństwie do tego, iPhone 5 wykorzystuje tak zwany wyświetlacz in-cell, który łączy dwie dolne warstwy, a tym samym wymaga mniej miejsca.

Według Bloomberga ekrany produkowane przez LG i Japan Display Inc. wydają się być znacznie trudniejsze w produkcji niż ich poprzednicy. Sharp faktycznie powinien był produkować również dla Apple, ale japońska firma nie była jeszcze w stanie dostarczyć ze względu na trudności w procesie produkcyjnym.

Według Bloomberga problemem jest również chip pasma podstawowego odpowiedzialny za komunikację mobilną. Powodem wąskich gardeł w dostawach jest nowy proces produkcyjny producenta Qualcomm. Problemem mogą okazać się niedostatecznie wypełnione magazyny, zwłaszcza dla zbliżającej się w najbliższy piątek drugiej fali wyprzedaży, z którą iPhone 5 ma trafić m.in. do Szwajcarii i Austrii.

Więcej na te tematy:

iPhone 5

głos_13

Dyskutować z!

Tutaj możesz pobrać artykuł "iPhone 5: Nowy, cieńszy wyświetlacz, powód słabej dostępności?" Zostaw komentarz. Po prostu zaloguj się na swoje konto maclife.de lub wypełnij poniższe pola.