Świetny przewodnik po zakupach online: wszystko, co musisz wiedzieć
Dziś nie ma już prawie nic, czego nie można zamówić przez Internet i wygodnie dostarczyć do domu: od biletów na koncert, przez sofę po artykuły spożywcze, od komputerów stacjonarnych po szopy ogrodowe i bilety SBB – sklep internetowy ze wszystkim w sieci WWW.
Wiele zalet
Nic więc dziwnego, że z roku na rok rośnie liczba Szwajcarów, którzy zamawiają towary przez Internet. Ale wynika to również z innych zalet, które oferują zakupy internetowe:
Sklepy internetowe są zawsze otwarte. Cenę i funkcjonalność artykułów można łatwo porównać w sieci. Przy kasie nie ma kolejek. Towar jest dostarczany pod Twoje drzwi.
Sklepy internetowe są zawsze otwarte.
Cenę i funkcjonalność artykułów można łatwo porównać w sieci.
Przy kasie nie ma kolejek.
Towar jest dostarczany pod Twoje drzwi.
Wady
Wszystkie te zalety należy zestawić z wadami, które wiążą się z kupowaniem online:
Towarów nie można ani wypróbować, ani dotknąć w Internecie. Czas oczekiwania na dostawę to kilka dni lub tygodni, w zależności od lokalizacji zamówienia. W niektórych przypadkach obowiązują dodatkowe opłaty za wysyłkę lub obowiązuje minimalna wartość zamówienia.
Towarów nie można ani wypróbować, ani dotknąć w Internecie.
Czas oczekiwania na dostawę to kilka dni lub tygodni, w zależności od lokalizacji zamówienia.
W niektórych przypadkach obowiązują dodatkowe opłaty za wysyłkę lub obowiązuje minimalna wartość zamówienia.
W zależności od wagi zalet i wad, istnieją różne rodzaje zakupów: poszukiwacze okazji szukają najtańszej ceny, wygodne mogą być szczególnie ciężkie i nieporęczne przedmioty, kolekcjonerzy zdobywają skarby za granicą, a osoby z brakiem czasu korzystają z regularne bezpłatne dostawy artykułów spożywczych.
Zamawianie jest takie proste
Cokolwiek i gdziekolwiek chcesz robić zakupy online, proces jest w zasadzie zawsze taki sam. Został opracowany proces, który dokładnie odpowiada procedurze zakupów w sklepie. Ale ponieważ wszystko można zrobić bezpośrednio na komputerze lub telefonie komórkowym, jest to znacznie szybsze.
Wybierz towary
Najszybszym sposobem na znalezienie poszukiwanego produktu jest odpowiednie hasło (np. zestaw do tenisa stołowego) - albo bezpośrednio na stronie zaufanego sklepu, albo za pomocą wyszukiwarki, takiej jak google.ch.
w opałach
Pożądany produkt jest umieszczany w koszyku za pomocą jednego kliknięcia, a ilość zamówienia jest sprawdzana $ ('. MagnificPopup'). MagnificPopup ({
typ: 'obraz'
}); Za pomocą prostego kliknięcia Dodaj do koszyka (na stronach anglojęzycznych opcja nazywa się Dodaj do koszyka) umieszczasz towary w wirtualnym koszyku.
Sprawdzać
Po umieszczeniu wszystkich produktów, które chcesz kupić w koszyku, koniecznie zajrzyj. Sprawdź, czy zebrałeś wszystkie przedmioty we właściwej ilości. Następnie kliknięcie linku do kasy (często w języku angielskim) przeniesie Cię do szczegółów płatności.
adres wysyłki
Adres dostawy i rozliczeniowy można zwykle zapisać na potrzeby przyszłych zakupów $ ('. MagnificPopup'). MagnificPopup ({
typ: 'obraz'
}); W kolejnym kroku zwykle musisz podać adres rozliczeniowy i adres dostawy. Możesz je zapisać w wielu sklepach, aby nie trzeba było ich za każdym razem wpisywać.
Płacić
Wybierz żądaną metodę płatności $ ('. MagnificPopup'). MagnificPopup ({
typ: 'obraz'
}); Dopiero w ostatnim kroku wybierasz, jak chcesz zapłacić. Często musisz również potwierdzić na tej samej stronie zakupów, że akceptujesz ogólne warunki handlowe (OWH), zaznaczając pole wyboru przy odpowiednim pytaniu. Zanim zaśniesz, zapoznaj się z regulaminem. Zamówienie jest definitywnie złożone dopiero po zakończeniu procesu płatności.
potwierdzenie
Po zakończeniu procesu składania zamówienia zazwyczaj otrzymasz wiadomość e-mail z podsumowaniem zamówienia i ceną zakupu.
Ważne informacje o zamówieniu
Nie ma wiążących norm co do tego, jakie informacje sklep internetowy musi podać przy składaniu zamówienia. Sprawdź następujące punkty. Nie doświadczysz przykrych niespodzianek w kwestii ceny i dostawy.
Zwróć uwagę na koszty dostawy, które mogą być bardzo wysokie w zależności od usługi dostawy $ ('.MagnificPopup').
typ: 'obraz'
});
Koszty transportu
Zazwyczaj nie ma kosztów dostawy do oddziału dostawcy (lub do tak zwanego punktu odbioru). Warto więc mieć towar ze sklepów internetowych dostarczony do oddziału dużego dystrybutora (Migros, Coop itp.). W wielu sklepach nie ma również kosztów dostawy powyżej określonej kwoty zakupu. Dlatego robiąc zakupy w Internecie, zazwyczaj zaletą jest zamówienie kilku produktów. Im cięższy i większy produkt, tym wyższe koszty transportu. Ponieważ towary wielkogabarytowe są często dostarczane przez firmę spedycyjną. To może znacznie podnieść cenę.
Czas dostawy
Często towary dostarczane są pocztą. Dlatego niektórzy dealerzy dostarczają zamówienia złożone do końca popołudnia następnego dnia. Jednak w Szwajcarii może się również zdarzyć, że towary będą w drodze od dwóch do trzech dni przed przybyciem. W dużych sklepach spożywczych często zdarza się, że klient określa dokładny czas dostawy, aby ktoś był w domu i osobiście odbierał schłodzoną lub mrożoną żywność. Jeśli nie chcesz długo czekać, coraz częściej możesz zamówić towar przez Internet i odebrać go tego samego dnia w jednym z oddziałów dostawcy. W przypadku towarów zamawianych za granicą czas dostawy może trwać od 8 do 14 dni, a nawet dłużej. To samo dotyczy towarów wielkogabarytowych (np. mebli), które są dostarczane przez firmę spedycyjną na terenie Szwajcarii.
opakowanie
Niektóre sklepy podają koszt opakowania towaru osobno. Może to być nieoczekiwanie drogie, zwłaszcza jeśli kilka produktów jest zamawianych i wysyłanych osobno. Z reguły jednak opakowanie jest rozliczane z kosztami wysyłki.
faktura VAT
W sklepach, które sprzedają przede wszystkim klientom korporacyjnym, możliwe jest, że ceny są podane bez podatku VAT. Dlatego przed ostatecznym wysłaniem zamówienia zawsze sprawdzaj sumę koszyka.
Opłaty za płatności
W zależności od metody płatności zostaną naliczone dodatkowe opłaty $ ('. MagnificPopup'). MagnificPopup ({
typ: 'obraz'
});
Niektóre sklepy internetowe pobierają dodatkowe opłaty, w zależności od wybranej metody płatności. Czyniąc to, chcą przenieść opłaty, które muszą przenieść na dostawców usług płatniczych, na klientów. Firmy obsługujące karty kredytowe (lub ich pośrednicy) zabraniają swoim klientom (tj. sklepowi internetowemu) przekazywania tej opłaty klientowi. Jeśli i tak zostało o to poproszone, klient końcowy może poprosić o zwrot. Aby to zrobić, musi wypełnić formularz u brokera kart kredytowych. Poniżej linki do formularzy:
Viseca: go.pctipp.ch/1349 Karta szwajcarska: go.pctipp.ch/1350
Viseca: go.pctipp.ch/1349
Karta szwajcarska: go.pctipp.ch/1350
Opcje zwrotu
Prawo do zwrotu towaru zamówionego przez Internet nie jest uregulowane. Oznacza to, że każdy dostawca robi to, co chce. Na przykład w firmie wysyłkowej odzieżowej Zalando zamówiony towar można odesłać opłaconą przesyłką pocztową bez podawania dalszych przyczyn. Jest to mniej popularne wśród innych dostawców: na przykład urządzenia elektroniczne nie mogą być sprzedawane jako nowe po rozpakowaniu. Z tego powodu zwroty są zazwyczaj przeznaczone tylko na takie przedmioty, jeśli urządzenie nie działa od początku. Przeczytaj regulamin sklepu, aby dowiedzieć się, co dotyczy danego dostawcy.
Przeczytaj na następnej stronie: Zakupy online za granicą i zapobieganie oszustwom
Post a Comment